5 Kasım 2014 Çarşamba

Kırmızı lahana turşusu

Kırmızı lahanayı her zaman turşu olarak tüketmek istiyorum.Hem daha leziz oluyor, sertliği kırılmış oluyor hem de salataların üzerine eklerken evde hazır bulunması hoşuma gidiyor. Bir orta boy lahanadan yapıyorum . Kış boyu yenisini yapabilirsiniz.
   Malzemeler
1 adet lahana
1 ölçü sirke
1 ölçü su
1 kaşık iri tuz
    Yapılışı
Lahanayı ince ince kıyın, tuzla ovun sertliği gitsin. Kavonozdaki tuz miktarı 1 kaşık olacak şekilde, çay bardağıyla 1 bardak sirke, 1 bardak su tekrarını yaparak kavonozun sıvısını ayarlayın. Üstüne yarım  çay bardağı sıvı yağ koyuyorum küflenmeyi önlüyor. İsteğe bağlı içine sarımsak koyabilirsiniz. Kapağını kapatıp buzdolabında saklayın. Birkaç günde turşunuz yenebilir hale gelir. 
    
     Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Merhaba
    Ben bu turşuyu beyaz lahanadan zeytinyağlı sarma yaptığımda sardığım yapraklardan ayırdığım sert kısımları doğrayarak yaptım Biraz önce tadına biraz bakayım dedim Yapalı daha 4 gün olmasına rağmen çok güz el olmuş, bayıldım.

    YanıtlaSil