6 Kasım 2014 Perşembe

Biber turşusu




Turşu ayı geldi. Pazarda birbirinden taze turşuluklar var. Yağlı biber turşusunu yıllar önce bir arkadaşımın evinde yemiştim. Arnavut olan kayinvalidesi yapmış. Nefisti. Yillar sonra tarif tekrar elime geçti. Hiç yumuşamayan kütür kütür bir turşu oluyor. Aroması olsun diye üstüne kereviz sapları ve havuç koydum. Tarifin orijinalinde bir kaşık şeker de var.Ama ben şekeri turşudan da almayalım diye eklemedim kendi yaptığıma


Malzemeler
 1 kg turşuluk biber
 1 su bardağı sirke
 1 su bardağı sıvı yağ
  5-6 adet nohut
  3 adet sarımsak
  3 kaşık iri tuz
   Aldığı kadar kaynamış soğutulmuş su
  Yapılışı
 Kavanozun en altına nohutlar atılır, yıkanmış biberler aralarına sarımsak koyularak yerleştirilir. Önce yağ sonra sirke en sonra kalan kısma bir çay bardağında erittiğiniz tuzla birlikte su eklenir. İsteğe bağlı üstüne kereviz sapı aroma versin diye koyulabilir. Üstünde 2 parmak kadar boşluk bırakın. Taşmasını önlemek için. Kapağını kapatıp serin yerde koruyun 15 gün sonra turşunuz hazır. 

   Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Tekrar merhaba
    Bu turşu tarifinizi de karnabaharla denedim Bunun nasıl olduğunu henüz denemedim Yapalı 4 gün olduğu için sanırım henüz olmamıştır. Bir 10 gün daha bekleyeyim sonucu tekrar size yazacağım Teşekkürler tarif için
    Ayşegül Şen

    YanıtlaSil